Jedno z najvhodnejších miest pre vybudovanie si vzťahu k prírode je lesopark. Ten náš humenský svojou veľkosťou a mnohorakými priestormi poskytuje veľa príležitosti na jeho spoznávanie a hry rozličného druhu, preto sme si ho vybrali na výuku. Je priestorom, ktorý podnecuje fantáziu, umožňuje dotyk s prírodou a poskytuje priestor na mnohostranné zážitkové učenie.
A práve zážitkové učenie alebo učenie hrou ako najmodernejší trend vo vzdelávaní si zvolili pani učiteľky 1.stupňa na našej škole . V jeden krásny slnečný deň v mesiaci október si zavolali lesných pedagógov zo Sobraniec . Tí so žiakmi pracovali v prostredí, ktoré detailne poznajú, čiže mali výborné predpoklady na ich sprevádzanie lesom. Na väčšinu detí pôsobilo motivujúco , že sa na chvíľu ich učiteľmi stali lesní pedagógovia.
Keďže chceli u žiakov vytvoriť trvalý pozitívny vzťah k prírode, museli uviesť do vyučovacieho procesu veselé a hravé momenty. Žiaci pri vlastnej činnosti zažili emocionálnu skúsenosť, na ktorú tak skoro nezabudnú. Aktivity im umožnili samostatne pozorovať, vyhľadávať, objavovať a získavať vedomosti. Na jednotlivých stanovištiach sa učili pozorovať určitý objekt, čo im uľahčilo pochopiť vzájomné súvislosti a zapamätať si ich.
Medzi najzaujímavejšie činnosti patrili skladanie puzzle -lesných zvieracích rodiniek ,rastlín, hry na predátora a jašteričky, rozsievačov a zberačov a taktiež vyrobenie si vlastného dreveného medailónika s lesným zvieratkom podľa vlastného výberu. Medailónik si mohli aj vyfarbiť.
Po absolvovaní úloh dostalo každé dieťa malú odmenu-záložku so zvieratkom.
Lesná pedagogika je moderná forma komunikácie lesníkov s verejnosťou, je to najjednoduchšia cesta ako priblížiť širokej verejnosti prostredie lesa a funkcie lesného hospodárstva. To bolo aj cieľom našej aktivity. Poďakovanie patrí všetkým pedagógom a v neposlednej miere aj žiakom za zanietenie, ktoré preukázali pri jednotlivých činnostiach. Lesu zdar!