Každoročne 22. apríla naša Zem má svoj sviatok. Aj my na našej škole sme si pripomenuli tento významný deň rôznymi edukačnými aktivitami.
Žiačky 5. A spolu s pani učiteľkou Rohaľovou si v praxi ukázali, ako sa vyrába recyklovaný papier. Potrebovali na to vedro s vodou a použitý papier, ktorý rozmixovali. Preliali to cez sito, ozdobili to lupienkami kvetov a pridali levanduľový olej. Papier nechali vyschnúť. Po vyschnutí vznikol recyklovaný papier. Chlapci mali za úlohu zakopať na školskom pozemku odpad, aby zistili, ako sa rýchlo odpad v prírode rozloží. Zakopali tieto druhy odpadu: vreckovka, tvrdý papier, ohryzok z jablka a krieda. O mesiac vykopú odpad a budú pozorovať, čo sa rozložilo ako prvé.
Žiaci 5.B mali zážitkovú hodinu so svojou triednou učiteľkou na výtvarnej výchove. Spoločne vytvorili obraz z odpadového materiálu a prírodnín, ktorý znázorňuje Strom života. Pracovali všetci aj integrovaní žiaci a veľmi ich to bavilo.
Aj v 5. A bola výtvarná výchova zameraná tematicky ku Dňu Zeme. Deti výtvarne znázorňovali, ako chápu ochranu našej planéty.
Hodina slovenského jazyka môže byť tiež tematicky zameraná na našu Zem. Príkladom toho bola hodina v deviatom ročníku a v 5. A. Žiaci si spoločne prečítali text o modrej planéte, prečo je modrá, ako to, že máme jej fotky, vďaka čomu dýchame a pod. Po prečítaní nasledoval kvíz, ktorý preveril čítanie s porozumením, ale aj vedomosti z rôznych jazykových rovín.
V 7.A sa žiaci vybrali na mimoriadnu expedíciu záchrany Zeme. V skupinách vynašli ekoautomobil, vymysleli postavy, ktoré navzájom bojujú proti zlu, ktoré ubližuje našej Zemi, nakreslili mapu miesta, kde sa odohráva dobrodružný dej, v ktorom hlavný hrdina bojuje o záchranu našej Zeme. Napínavý dej, ktorý žiaci v skupinách vymysleli, sa našťastie skončil happyendom.
Niektorí učitelia z 2. stupňa učia aj na prvom stupni, aj tu sme mali zaujímavé hodiny ku Dňu zeme. V 3. B sme si pripomenuli dôležitosť všetkého živého na našej Zemi, predovšetkým dôležitú úlohu rastlín pre náš život. Povedali sme si, že je veľmi dôležité vedieť rastliny vysádzať nielen vyrúbavať. Že je dôležité, aby sme sa vrátili k pestovaniu plodín bez chemických postrekov, k pestovaniu bioplodín. Aby to neostalo len pri slovách, tak sme si v školskej minizáhradke zasadili spoločne semienka hrachu. Žiaci sa budú o tieto semienka starať – polievať, plevať, pridajú oporu rastline. Touto aktivitou môžu deti vidieť rozmnožovanie a rast rastlín v praxi, pretože je lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť.
Mgr. Mária Styrančáková