Dňa 18.03.2019 sa žiaci 3.B a 4.B triedy vybrali do vihorlatského múzea, aby sa formou zážitkového vyučovania dozvedeli čo najviac zaujímavostí o vode pri príležitosti Svetového dňa vody. Program bol lákavý.
Hneď v úvode si žiaci vypočuli tematickú interaktívnu prednášku, ktorá bola spojená s diskusiou. V nej bol zdôraznený význam vody, potreba ochrany vodných zdrojov a právo jednotlivca na dostupnosť bezpečnej vody. Žiaci sa dozvedeli, kde všade sa nachádza voda, aký je kolobeh vody v prírode, o čističke odpadových vôd . Ich pozornosti neunikli informácie o vodnej nádrži Starine i o tom, že je v nej zakázané kúpanie, člnkovanie ,chytanie rýb. Potom nasledovali praktické tvorivé aktivity a hry. Tie boli zamerané na dôležitosť vody v ekosystéme planéty. Na základe získaných vedomostí, žiaci vytvorili základný manažment vody dostupnej pre všetkým. Cieľom týchto aktivít, bolo hravou formou pomôcť pochopiť tematiku významu a ochrany vody. Tretím bodom akcie bola komentovaná prehliadka reinštalovanej prírodovednej expozície. Vzbudila záujem o živočíchy i spôsob ich života. Najviac sa žiaci pristavovali pri medveďovi, líške, zubrovi, vydre, vtákoch či hmyze. Obdiv patril aj novým zvieratám výstavy a to medvedíkovi čistotnému, psíkovi medvedíkovitému a nutrii vodnej. Aj tu žiaci dostali úlohy, na ktoré museli správne odpovedať. Mali ponúknutý múzejný priestor ako miesto zaujímavých bádateľských a interpretačných metód doplňujúcich školskú výuku.
K základným vedomostiam, že voda je číra tekutina bez vône, zápachu ,ktorá môže byť v troch skupenstvách, pribudli ďalšie .Určite platí staré dobré známe, že hravá forma učenia prináša trvalé poznatky.
Mgr. I. Feiglová