Koniec septembra sa na už tradične spája s oslavami Európskeho dňa jazykov, ktorý si pripomíname 26. septembra. Jeho cieľom je povzbudiť žiakov, aby sa učili jazyky, pretože jazyková rozmanitosť je nástrojom na dosiahnutie väčšieho interkultúrneho porozumenia a kľúčovým prvkom bohatého kultúrneho dedičstva. Európsky deň jazykov sa oslavuje z iniciatívy Rady Európy v Štrasburgu od roku 2001.
Aj na našej škole sme si na hodinách cudzích jazykov tento deň pripomenuli rôznymi aktivitami.
Žiaci 3.A triedy spolu s pani učiteľkou Mgr. Janou Leškovou diskutovali o prínose jazykového vzdelávania. V triede vyzdobenej učebnicami, obrázkami, knihami a textami v iných jazykoch zábavnou formou a rôznymi aktivitami spoznávali dôležitosť výučby cudzích jazykov a ich neskoršie využitie.
V 6.ročníku pod vedením Mgr. Janošovej Adriany a Mgr. Kataríny Di Giacomo si každý žiak nakreslil vlajku jedného európskeho štátu a napísal k nej pozdrav v danom cudzom jazyku. Žiaci sa tak naučili rôzne pozdravy v cudzích jazykoch. Na iných hodinách sme so žiakmi robili viaceré didaktické cvičenia, kvízy a súťaže, kde si preverili svoje vedomosti o európskych štátoch a jazykoch. Žiaci si napríklad vypočuli 30 krátkych nahrávok, každá v inom cudzom jazyku, a ich úlohou bolo uhádnuť, ktorý cudzí jazyk to bol. V závere si zhrnuli, prečo je v dnešnej dobe dôležité učiť sa cudzie jazyky. Ako najčastejšie dôvody uvádzali žiaci – nové kamarátstva, cestovanie, štúdium, práca.
Žiaci 7. ročníka na hodine nemeckého jazyka sa spolu s pani učiteľkou Mgr. Rohaľovou Luciou rozprávali o typických jedlách v jednotlivých európskych krajinách. Žiaci dokážu v nemeckom jazyku porozprávať, akým jazykom sa v krajine rozpráva, kde krajina leží v Európe a čo je pre krajinu typické. Na začiatku hodiny si prezreli video o krajinách a ich typických jedlách, potom pracovali s pracovnými listami a v závere hodiny vypracovali kvíz o Európe.
Na hodine Konverzácie v ruskom jazyku žiaci odprezentovali svoju domácu úlohu vo forme videí. Tie spoločne s pani učiteľkou Mgr. Brečkovou Milotou v prvej časti hodiny zhodnotili. Taktiež využili interaktívne cvičenia, pomocou ktorých si žiaci preverili svoje vedomosti zo znalosti iných svetových jazykov. V druhej časti hodiny žiaci dokončili projekty, ktoré predstavili svojim spolužiakom.
Žiakom sa spestrenie hodín veľmi páčilo.